W grze udział biorą dwie drużyny. Każdy z zawodników ma na ramieniu opaskę z bibułki symbolizującą zarówno życie, jak i przynależność do danej grupy. Jedna z drużyn przygotowuje sobie flagę / totem, który następnie będą musieli przenieść do „bezpiecznej strefy”. Zadaniem drugiej grupy jest wykradniecie totemu z rąk przeciwnika. Na potrzeby gry musimy wyznaczyć strefę bezpieczna, w której nie wolno walczyć i do której należy przynieść totem, aby wykonać zadanie. Strefa bezpieczna powinna być na tyle duża, żeby grupa obrońców nie zdołała jej zamknąć szczelnym murem uniemożliwiającym przedarcie się przeciwnikom. Istotne dla przebiegu gry jest zastosowanie przez grupę posiadającą totem odpowiedniej strategii. Mogą oni np. tak rozłożyć siły, aby cześć zawodników wciągnęła obrońców w pułapkę z dala od strefy bezpiecznej, lub też stworzyć przedmiot łudząco podobny do totemu i zwieść za jego pomocą przeciwników, odciągając ich od bronionej strefy i w tym czasie przenieść tam właściwy totem. Im więcej pomysłów tym ciekawiej. Warto uczulić harcerzy, że powinni szanować także swoje życie i życie kolegów z drużyny, a nie tylko koncentrować się na fladze.