Uczestników gry dzielimy na minimum dwie grupy. Każdej z nich podajemy hasło (poziom trudności i długości zależy od wieku i wprawienia harcerskiego zawodników). Następnie obie drużyny rozstawiamy niedaleko siebie w dwóch rzędach. Zawodnicy każdej z grup ustawieni zostają w kilkumetrowych odległościach, tak żeby podanie hasła następnemu zawodnikowi było realne ale nie sprowadzało się do prostego wypowiedzenia jego treści. Zadaniem każdej z grupy jest przekazanie hasła przez cały ciąg zawodników, ale jednocześnie także wyłapanie hasła przeciwnej drużyny. Świadomość, że hasło może zostać wykradzione przez przeciwników powinna skłonić graczy do stosowania różnych szyfrów i uników, tak aby treść ich hasła pozostała dla przeciwnej drużyny tajemnicą. O zwycięstwie decyduj trzy czynniki: szybkość przekazania hasła w danej drużynie, poziom zgodności tego, co powiedział ostatni zawodnik z tym, jakie hasło zostało przekazane drużynie, a także stopień „podejrzenia” hasła drużyny przeciwnej.